5 indok a vízfogyasztás fokozására diéta alatt | weightloss.hu
5 indok a vízfogyasztás fokozására diéta alatt

5 indok a vízfogyasztás fokozására diéta alatt

Megfelelő folyadékbevitellel még a súlyvesztés hatékonysága is növelhető, amely nemcsak fogyókúra közben nagyon fontos, hanem mindig.

Nézzünk 5 nyomós érvet ennek az alátámasztására!

1. Növeli az edzés hatékonyságát

Köztudott, hogy testünk 60-65%-a víz. Már 2%-os folyadékveszteség is negatívan hat a sportteljesítményre, ilyenkor ráadásul még szomjúságérzetünk sincs, tehát érdemes folyamatosan bevinni a folyadékot edzés alatt.

Amennyiben meg akarunk győződni, hogy elegendő vizet fogyasztottunk-e az edzés alatt, mérjük meg magunkat előtte és utána, ha a mérleg 2%-os eltérésnél többet mutat, nem ittunk eleget.

2. Fokozza az anyagcserét

A megfelelő folyadékmennyiség segíthet a kalória elégetésében, ugyanis bármit juttatunk a gyomrunkba, ahhoz a szervezetünknek energiát kell felszabadítani, tehát kalóriát elégetni, hogy feldolgozza. Fél liter víz elfogyasztása akár 30%-kal is gyorsíthatja az anyagcserénket. Ez akár 200 kalóriát is jelenthet naponta, ami heti 1400!

Amennyiben hajlamosak vagyunk megvárni, amíg szomjasak leszünk állítsunk be óránként egy időzítőt egy pohár víz elfogyasztására.

3. Csökkenti az éhségérzetet

Előfordulhat, hogy valójában, mikor azt hisszük, hogy éhesek vagyunk, ténylegesen inkább szomjasak. Ezt könnyen eldönthetjük, ha az érzet megjelenésekor ledöntünk egy pohár vizet. Ilyenkor eldől, hogy éhesek vagy szomjasak voltunk-e valójában. Növeli a teltségérzetünket és ezáltal a felesleges kalóriabevitelt csökkenti.

4. Energiabomba

Ugye a testünk 65%-a víz, a vízivás serkenti a sejtek működését és az oxigén szállítását, így feltölt energiával és kipattint a fotelből. Sokkal hasznosabb és egészségesebb, ha a délutáni álmosságot csokoládé helyett, egy nagy pohár vízzel űzzük el.

Az összpontosításban, legyen szó munkáról, tanulásról vagy valamilyen sporttevékenységről is segítségünkre lehet a rendszeres vízfogyasztás.

5. Segít megszabadulni az üres kalóriák bevitelétől

Minél több vizet iszunk, annál kevésbé hagyunk esélyt, hogy valamilyen cukros, egészségtelen folyadékhoz nyúljunk. Egy kutatás megállapította, hogy 100 ml víz elfogyasztása hozzájárul 20 ml-el csökkenti a káros üdítők fogyasztását.

Őszinte leszek. A víztől önmagában nem fogsz lefogyni.

Viszont víz nélkül tuti, hogy problémáid lesznek.

A vízben az a trükkös, hogy súlya van. Vagyis látni fogod a mérlegen, ha betolsz egy liter vizet. Ezért is van az, hogy a súlyod napról napra változik, és a mérleg pontatlan mérőeszköz.

Viszont a tananyagainkban megmutatjuk, hogyan kell pontosan követned a fogyást, és persze azt is, hogyan tudod gyorsan ledobni a kilókat, és a fogyást felpörgetni a vízivással.

Ha elszántad magad, bent találkozunk, de addig is:

Vízre fel! :-)